ناگفته های مکّران

دلنوشته های من

ناگفته های مکّران

دلنوشته های من

ناگفته های مکّران

نویسنده ی این وبلاگ قصد دارد ناگفته های سرزمین مکّران، کنارک رادر عرصه ی مجازی انتشار دهد.

مومان و سورکمب از جمله روستاهای قدیمی شهرستان کنارک می باشند که علاوه بر نقش فعال در پیروزی انقلاب و تداوم آن،همچنان در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پیشتازند.


به گزارش ناگفته های مکران ، روستاییان همواره همدوش سایر مردم در همه صحنه ها حضور داشته و در حماسه آفرینی ملت ایران نقش مهمی ایفا کرده اند و سهم بزرگی در انقلاب اسلامی دارند و باید از خدمات و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی به خوبی بهره مند شوند.

حضور فعال روستاهای کنارک در پیروزی و تداوم انقلاب/"مومان" و"سورکمب" روستاهایی با قدمت بالا و پیشتاز در عرصه های مختلف

 

کنارک یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان که درصد بسیاری از جمعیت آن را روستائیان تشکیل میدهند،نیز همچون سایر نقاط کشور در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن نقش بسزائی داشته است.

 

سورکمب روستایی با قدمت تاریخی و پیشتاز در عرصه های انقلاب

 

عبدالکریم خورشیدی رئیس شورای اسلامی روستای سورکمب در گفتگو با طلوع کنارک، با اشاره به اینکه شغل اکثر مردم روستای سورکم و شهرستان کنارک صیادی می باشد، از نقش مردم این روستا در پیروزی انقلاب اسلامی میگوید: مردم سورکمب با اینکه از راه صیادی امرار معاش مینمایند،اما همیشه در صحنه های مختلف سیاسی،اقتصادی،اجتماعی،ورزشی و… پیشتاز بوده اند.

 

وی با اشاره به اینکه روستای سورکمب در جنوبی ترین نقطه کشور ۲ جانباز تقدیم انقلاب نموده است،افزود: روستاییان نیز همانند سایر اقشار اجتماع،از اوایل انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تاکنون،در راستای منافع کشور،انقلاب و فرمایشات رهبر معظم انقلاب گام برداشته اند و چه بسا که در بسیاری از عرصه ها از سایر اقشار اجتماع،پیشتازتر بوده اند.

 

وی همچنین با بیان اینکه در دفاع مقدس همه ایران فداکاری و ایستادگی نمودند،گقت:اما روستائیان و عشایر بدلیل اینکه اکثرا در مرزهای کش نقش برجسته‌ای در این عرصه داشتند.

 

رئیس شورای اسلامی سورکمب با اشاره به اینکه متاسفانه قبل از انقلاب سطح سواد در بین روستاییان بسیار پایین بود،تصریح کرد: اما امروزه به برکت انقلاب اسلامی تعداد با سوادان در روستاها ارتقاء یافته است به گونه‌ای که در هر خانواده روستایی حداقل یک فرد با تحصیلات دانشگاهی وجود دارد.

 

بعنوان یک روستایی افتخار میکنم،در راه کشور و انقلاب جانباز شده ام

 

“دادمحمد ایرانپناه” از اهالی روستای سورکمب با عنوان مسن ترین جانباز شهرستان کنارک نیز در گفتگو با خبرنگار طلوع کنارک،با اشاره به اینکه متولد ۱۲۹۸ شمسی می باشد و هم اکنون بیش از ۹۶ سال سن دارد،می گوید: بعنوان یک روستایی افتخار میکنم،در راه کشور و انقلاب جانباز شده ام.

دادمحمد ایرانپناه" از اهالی روستای سورکمب با عنوان مسن ترین جانباز شهرستان کنارک

دادمحمد ایرانپناه” از اهالی روستای سورکمب با عنوان مسن ترین جانباز شهرستان کنارک

 

وی با بیان اینکه جانباز ۴۰ درصد و یکی از بسیجیان فعال شهرستان کنارک می باشم،می افزاید:با اینکه از ناحیه چشم و پا مجروح شده ام،اما هنوز هم با علاقه خاصی در عرصه های مختلف حاضر میشوم و تا وقتی جانی در بدن دارم پای آرمان های انقلاب ایستاده ام.

 

مسن ترین جانباز کنارک با اشاره به وضع نامطلوب این روستا و روستاهای اطراف در زمینه های مختلف قبل از انقلاب،افزود: در آن زمان روستاهای ما از کمترین امکانات رفاهی،بهداشتی،آموزشی و… هم محرم بودند و مردم از حکومت شاهنشاهی بیزار شده بودند،تا اینکه انقلاب شکل گرفت و مردم روستا نشین هم همپای دیگر مردم شهرها بر علیه شاه بپاخاستند.

 

ایرانپناه ادامه داد: با پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی نیز همین مردم روستاها بودند که به یاری رزمندگان اسلام می شتافتند و از هر سو خانه و روستای خود را برای دفاع از کشور ترک کرده و به صف رزمندگان می پیوستند.

 

وی ادامه داد: پس از هشت سال دفاع مقدس نیز مردم روستا با روی آوردن به فعالیتهای اقتصادی همچون کشاورزی،صیادی،دامپروری و… نیز در جبهه ای دیگر مشغول فعالیت شدند.

 

مومان قلب طپنده کنارک و روستایی با مردمان جهادی

 

سعید میهن دوست دهیار روستای مومان در گفتگو با طلوع کنارک، با بیان اینکه نقش موثر روستاییان،عشایر و دیگر اقشار جامعه در پیروزی،شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی بر هیچ کس پوشیده نیست،اظهار داشت: روستاها چه در دوران قبل از انقلاب و یا بعد ازآن،همیشه جلو دار پیشرفت کشور بودند.

حضور فعال روستاهای کنارک در پیروزی و تداوم انقلاب/"مومان" و"سورکمب" روستاهایی با قدمت بالا و پیشتاز در عرصه های مختلف

حضور فعال روستاهای کنارک در پیروزی و تداوم انقلاب/”مومان” و”سورکمب” روستاهایی با قدمت بالا و پیشتاز در عرصه های مختلف

وی با اشاره به اینکه روستائیان در تمام عرصه‌ها پیشگام هستند،افزود: میزان روستائیانی که در انتخابات شرکت می‌کنند همیشه بیشتر از شهرنشینان است و این نشان می‌دهد روستائیان از شعور سیاسی بالایی برخوردارند.

میهن دوست با بیان اینکه روستاها در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در دوران دفاع مقدس نقش موثری ایفا کردند،تاکید کرد: بنابراین امروز مسئولان امر باید به مشکلات آنان رسیدگی کرده و در راستای توسعه روستاها گام بردارند.

وی با بیا اینکه بسیاری از مناطق روستایی شهرستان از جمله سه روستای مومان پایین،وسط و بالا دارای ظرفیت های بسیار ارزشمندی هستند،تصریح کرد: اگر این ظرفیتها به کار گرفته شوند می توانند در تحول اقتصادی نقش آفرین باشند.

 

دهیار روستای مومان با اشاره به انکه مردم روستای مومان در طول انقلاب مشارکت بالایی در عرصه های سیاسی داشته اند،تاکید کرد:همچنین برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در روستا نیز نیازمند مشارکت فعالتر مردم و حمایت دولت هستیم.

منبع طلوع کنارک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی